Z Bouzova do podzemí I - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Nacházíte se:
Haná
Zavřít
Z pohádkového hradu k Javoříčským jeskyním.

Náš výlet zahájíme v obci Bouzov, jejíž dominatou je bezesporu  majestátní hrad Bouzov. V obci by ovšem Vaší pozornosti neměl uniknout ani Historický areál v pohradí s „Trojským koněm“, nebo Relax park. Z Bouzova vyjedeme po cyklotrase č. 6025 do Javoříčka.  Zdejší Javoříčské jeskyně se pyšní bohatou krápníkovou výzdobou - pokud je chcete navštívit musíte ošem počítat s cca 4 km dlouhou zajížďkou po silnici přes obec Březina (stejná cest tam i zpět). Javoříčko se bohužel zapsalo na konci 2. světové války smutně i do historie - vypálení obce nacisty  připomíná památník a také expozice.  Z Javoříčka se kousek vrátíme po cyklotrase č. 6025 a odbočíme doleva na silničku, která se po chvíli spojí s modrou turistickou značkou, na rozcestí Kadeřín odbočíme na žlutou značku a po ní dojedeme do Kadeřína. Z Kadeřína pojedeme dál po žluté turistické značce vedoucí po silnici a ta nás dovede k cyklotrase  č. 5030, po které pojdemem směrem na Bouzov. Na křižovatce cyklotras se vydáme doleva na cyklotrasu č. 6036, která nás dovede k Bouzovu – na rozcestí Doly sjedeme z cyklotrasy doprava na NS Lišky Bystroušky, ale po chvíli se NS ze silničky odpojujeje, ale my na silnici zůstaneme a dojedeme po ní zpět do Bouzova