Rozhledna Bukovka - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Rozhledna Bukovka

Nacházíte se:
Rapotín

Rozhledna Bukovka vyrostla na Předním Bukovém kopci v obci Rapotín v listopadu 2016.

Spodní část rozhledny slouží jako útulna, odtud vede sto jedenáct schodů, které zavedou návštěvníka na vyhlídkovou plošinu ve výšce osmnácti metrů. Pak můžete spatřit úchvatný pohled do údolí Desné a hlavní hřeben Jeseníků, při dobré viditelnosti i směrem na Šumperk a Libinu.

Jak se k rozhledně dostanete

Z obce Rapotín vedou k rozhledně dvě přístupové cesty. Delší a pohodlnější měří 6,8 km a z obce vede ve směru na Rejchartice. Po 2,8 km metrech se z asfaltové silnice sjede doprava na neznačenou lesní cestu. Na ní se po 1,5 km metrech zprava napojuje u Balnea žlutá turistická značka, po které se dojde až k rozcestí Samota. Tady se zleva přidá modrá turistická značka a po ní se dojde až na rozcestí Pod Bukovým, kde žlutá pokračuje kolmou stezkou pro pěší přímo na vrchol.

Kratší, 5,2 km dlouhá, cesta je ovšem náročnější a vede po žlutém turistickém značení, které odbočuje 150 metrů od OÚ ze silnice na Jeseník vlevo po rovině k rozcestí U skalní krčmy. Zde se žluté značení opouští a pokračuje se po vozové cestě šikmo vzhůru do příkrého kopce až k Jandově křižovatce. Odtud se po staré asfaltce dojede po půl kilometru k rozcestí Balneo. Dále se pokračuje po první popsané cestě.

V anketě Rozhledna roku 2016, kterou vyhlásil Klub přátel rozhleden, zvítězila rozhledna Bukovka u Rapotína s drtivým počtem hlasů 232.