Údolím Moravské brány - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Nacházíte se:
Moravská Brána
Zavřít
Trasa vhodná i pro rodiny s dětmi od 8 let vede cykloturisty malebným krajem Moravské brány. Ze dvou stran Vás obklopí Oderské a Hostýnské vrchy.

Z Lipníka nad Bečvou je nejlepší vyjet Loučskou ulicí, hned za železničním nadjezdem odbočíte doprava a podél železniční trati jedete polní cestou zvanou Venedik až do Jezernice. Z Jezernice do Milenova se jede také polní cestou, i když částečně asfaltovou. Z Milenova dojedete do Drahotuš. V Drahotuších najdete na náměstí bohatou nabídku občerstvení. Tady ale čeká také nejnebezpečnější úsek cesty - překonání sinice I/47, a to přes rondel. Od rondelu trochu z kopce přijedete do osady Rybáře a po lávce přejedete na druhý břeh řeky Bečvy.

Tím jste zdolali Moravskou bránu v jejím zřejmě nejužším místě. Za lávkou doleva a stoupáním v lese se dostanete na rozcestí "Nad Rybáři" na Gabrielce. V údolíčku potoka si můžete prohlédnout stavby přírodních jezů.

Z Gabrielky směr Hranice se Vám otevírá na několika místech krásný pohled do údolí. Kolem kamenné zdi se pak cesta prudce zatáčí doprava, Vy opustíte modrou turistickou značku a stoupáním se po 1 km dostanete na křižovatku. Tady odbočíte doprava (po červené turistické značce). Okolo Maleníku (odpočívárna s vrcholovou knihou) přijedete až k myslivecké chatě U Huberta, kde odbočíte doleva k závoře. Po třista metrech se dáte prostřední cestou a po chvíli už máte před sebou pohled na Záhoří, při dobré viditelnosti vidíte i Hostýn a Kelčský Javorník (865 m) - nejvyšší kopec Hostýnských vrchů. Projedete Lhotou až do Pavlovic, kde se pak dáte na Sušice. Tato poslední část trasy je vedena po silnicích III. třídy. Pro horská kola je možnost před klesáním do Pavlovic odbočit doprava a Kudlovskými loukami (proti trati Šelamarathonu) sjet do Sušic a napojit se zpět trasu Jantarové stezky, která vás přes Oldřichov dovede až k jezeru Jadran mezi Osekem a Lipníkem.

Trasa: Lipník nad Bečvou - Jezernice (6172) - Milenov - Drahotuše (6173) - Rybáře lávka - Gabrielka - Maleník (5) - Hubert - okraj lesa nad Záhořím - Lhota - Pavlovice u Přerova- Sušice - Oldřichov - Jadran - Lipník nad Bečvou