Kamenné viadukty v blízkosti Hranic, které byly postaveny mezi léty 1844 a 1847 na tehdejší Severní dráze císaře Ferdinanda, aby překonaly výškové rozdíly v rozvodí řek Odry a Bečvy a mělká, široká údolí u Jezernice a u Hranic.
Viadukty pro druhou kolej vznikly až v 70. letech 19. století, třetí stavěli italští zajatci za I. světové války, dokončeny byly po válce. Hranické viadukty mají délku 430 metrů.
Stavba Severní dráhy císaře Ferdinanda byla zahájena v roce 1836. Tato jednokolejná železniční trať měla spojit Vídeň s Haličí tvořící severovýchodní část rakouské monarchie. Celý projekt Severní dráhy byl dokončen v roce 1856.
V roce 2007 byl celý železniční most prohlášen za kulturní památku.
Více informací o zajímavých místech v okolí a tipy na výlet nejdete v popisu lokality Moravská brána.
Součástí severní dráhy císaře Ferdinanda byl i železniční tunel ve Slavíčí.