Helfštýnská cyklotrasa

Nacházíte se:
Moravská Brána
Pohodová trasa po nejkrásnějších místech úbočí Maleníku. Nachází se na ní nejlákavější turistické atraktivity Moravské brány. Je vhodná pro celodenní výlet.

Z Lipníka vyjedete směrem Týn nad Bečvou a hned za mostem přes Bečvu se dáte po cyklostezce kolem přírodní rezervace Škrabalka s naučnou stezkou. V Týně u restaurace Pod lípou zahnete doleva k Bečvě a dojedete až na autobusovou točnu na konci Týna - pozor, pěšinka po chvíli řeku opouští a vede mírně doprava. Z točny povede polní cesta až do Dříní, chatové osady pod lesem. Tady už se opět budete držet řeky, prakticky až do Hranic (cestou minete lávku na Rybářích).

Za zahrádkářskou kolonií v Hranicích zabočíte doprava k restauraci Na Střelnici. Po silnici se od ní dostanete k hranické sokolovně, kterou objedete doprava, minete tenisové kurty po obou stranách a před sebou už uvidíte táhlé stoupání.

Teplice nad Bečvou nabízejí mnoho lákadel k zastavení - vaší pozornosti by neměly uniknout lázně, kolonáda, prameny kyselky, jedinečné Zbrašovské aragonitové jeskyně a především Hranická propast, která je nejhlubší zatopenou propastí na světě.

Dál se vydete na Zbrašovský kopec, kde na rozcestí u Antoníčka odbočíte doprava ze silnice a po červené turistické značce dojedete kolem Maleníku až k myslivecké chatě U Huberta. Tady začnete sledovat značení Jantarové stezky, která vás povede po vrstevnici kolem vrchu Krásnice a dlouhým mírným klesáním přijedete až k parkovišti pod hradem Helfštýnem. Z Helfštýna po silnici dojedete do Týna, k restauraci Pod lípou a po už známé cyklostezce kolem Škrabalky se vrátíte zpět do Lipníka.

Trasa: Lipník nad Bečvou - Týn nad Bečvou - Rybáře - Hranice - Teplice nad Bečvou - Maleník - Helfštýn - Týn nad Bečvou - Lipník nad Bečvou