Za regionálním pivem I - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Nacházíte se:
Haná
Zavřít
Ochutnejte místní piva - aneb: kde se pivo vaří, tam se dobře daří.

Trasa: Litovel - Víska - Sobáčov - Chudobín - Haňovice - Myslechovice - Cholinu - Odrlice - Náměšť na Hané - Loučany - Olomouc - Chomoutov - Hynkov - Lhodta nad Moravou - Litovel

Z Litovle pojedete po 4. Moravské stezce do Sobáčova, kde odbočte na cyklotrasou č. 6033, která vás zavede až do Náměště na Hané, kde vás čeká první pivní zastávka. Vlastně hned dvě - V Náměšti na Hané se totiž nachází dva minipivovary: Pivovar Jadrníček a Náměšťský pivovar. U obou je útulná pivovarská hospůdka a venkovní posezní.

Z Náměště na Hané se vydejte po cyklotrase č. 6025 přes Loučany.  Před vjezdem do Těšetic odbočte na cyklotrasu 6025A, která vás dovede až do Olomouce. Okrajovými částmi Olomouce pojedete pořád po cyklotrase 6025A až do místní části Řepčín, kde vás cyklotrasa dovede ke 4. Moravské stezce. Na této křižovatce odbočte vpravo (směr centrum Olomouce), po cca 500 metrech 4. Moravská stezka opět odbočuje doprava, ale vy přejedeme rovně přes most přes Mlýnský potok. Hned za mostem na první křižovatce odbočte doleva a napojte se na cyklotrasu č. 6027 (souačaně NS Kol kolem Olomouce), která vás kolem přírodního koupaliště Poděbrady dovede do Chomoutova. Tady si můžete dopřát další pivní zastávku v pivovaru Chomout.

Dál pokračujte po cyklotrase č. 6027 směr Litovel. Tato cyklotrasa vás dovede ke 4. Moravské stezce, po které se vrátíte zpět do Litovle a cyklotrasa vás zavede téměř až k Litovelskému pivovaru, kde vás čeká poslední pivní zastávka.

Pivní tip:

Zkusit můžete ještě jedno pivní zastavení - z Chomoutova si můžete zajet do sousední Horky nad Moravou, kde se nachází pivovárek Melichárek.

Letní tip:

V horkém létě se můžte vykoupat v přírodmním koupališti Poděbrady kousek od Olomouce, nebo v přírodním koupališti Náklo, které se nachází kousek od Lhoty nad Moravou.