Putování romantickým areálem Nové Zámky - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Putování romantickým areálem Nové Zámky

Nacházíte se:
Haná
Zavřít
Vydejte se na procházku krásnou krajinou, která je navíc doplněna romantickými stavbami. Areál kolem Nových Zámků bychom mohli označit jako hanáckou verzi Lednicko-Valtického areálu.

Z Mladče se vydejte červeně značenou trasou k mostu přes Moravu, za ním odbočte vlevo na NS Nové Zámky, která vás provede kolem první části romantických staveb.

Nejprve ceta vede kolem empírového zámku, dál k vyhlídkovému místu "U Obelisku" (Obelisk uvidíte na protějším břehu) a nakonec k Templu - Chrámu přátelství, nad jezem Řimice.

Odtud pokračujte po modré do osady Nové Mlýny, kde stojí za pozornost funkcionalistická vodní elektrárna, která je technickou památkou, a dál až do obce Řimice. V Řimicích si můžete vybrat ze dvou variant trasy:

• První varianta: pokračujte po modré kolem kaple sv. Cyrila a Metoděje (zde je krásný výhled na Jeseníky) do Měníku.
  • Druhá varianta:  z Řimic se vydejte po žluté do Bílé Lhoty, kde stojí za zhlédnutí Arboretum s více než 500 druhy vzácných dřevin z celého světa. V Bílé Lhotě se napojíme na červenou a ta nás dovede do Měníku.

Z Měníku pokračujte po modré, která vede souběžně s NS Třesín a porovede vás kolem druhé části romantických staveb. Na rozcestí "Pod rytířskou síní" určitě odbočte k Rytířské síni, z níž sice zůstaly jen fragmenty, ale je odtud krásný výhled na celý areál se zámkem, a poté se stejnou cestou vraťe.

Dál cesta vede kolem jeskyně Podkova (ta se bude určitě líbit hlavně dětem, protže jí může projít) k Čertovu mostu a do obce Mladeč. Z náměstí se po chvíli dostaneme červeně značenou cestou ke vchodu do Mladečských jeskyní s bohatou krápníkovou výzdobou.

Dopravní info

Dálnice D35, EXIT 245 Mladeč. Parkování na odstavném parkovišti nebo na návsi v centru Mladče.

Trať 308 Litovel - Mladeč, zastávka Mladeč jeskyně

Tip pro Vás

Více informací o zajímavých místech v okolí a tipy na výlet nejdete v popisu lokalit Bouzovsko a Litovelské Pomoraví.