Z Horky nad Moravou do Olomouce za poznáním i zábavou - Turistický informační portál Olomouckého kraje

Z Horky nad Moravou do Olomouce za poznáním i zábavou

Nacházíte se:
Haná
Zavřít
Výlet do hanácké metropole za poznáním historie i vědy.

Z Horky nad Moravou vyjedeme po cyklotrase č. 6027 směr Olomouc. V Chomoutově se k cyklotrase připojí NS Kol kolem Olomouce, projedeme kolem přírodního koupaliště Poděbrady a na křižovatce, kde cyklotrasa č. 6027 napojuje na 4. Moravskou stezku, odbočíme doleva a budeme se držet dál značené NS Kol kolem Olomouce. Projedeme kolem Fortu XXII (možnost dojet až k němu) přejedeme silnici č. 446 a po NS pojedeme podél řeky Moravy (řeku budeme mít po levé ruce), u Klášterního Hradiska se NS napojí na společně vedené cyklotrasy č. 6029, 6104 (NS vede přes most ke KH, ale my zůstaneme na pravém břehu Moravy). Cyklotrasy č. 6029, 6104 nás zavedou do centra Olomouce – ještě cca 900 m pojedeme kolem Moravy a pak přes ulice Husova, 17. listopadu a U Reálky vjedeme do Bezručových sadů (můžeme zajet do Korunní pevnůstky, kde se nachází Barokní prachárna a v ní Muzeum historie olomouckého bastionového opevnění, a s dětmi určitě doporučujeme navštívit Pevnost poznání). Projedeme skrz Bezručovy sady a vyjedeme z nich na ulici Kateřinskou (orientačním bodem může být nedaleká OC Šantovka). Tady odbočíme z cyklotrasy a budeme se orientovat dle názvů ulic, abychom se dostali do historického centra města. Kateřinská ulice nás dovede přes Dolní náměstí (barokní kašny, Mariánský sloup) a z něj se dostaneme na Horní náměstí (sloup Nejsvětější Trojice (UNESCO), radnice s orlojem, barokní kašny). Z Horního náměstí se vydáme ulicí Riegrova na Náměstí Hrdinů a odtud ulicí Legionářská k Plaveckému stadionu, kde se napojíme na 4. Moravskou stezku (cestou pojedeme kolem Lanového centra Proud), která nás přivede na cyklotrasu č. 6027, po které jsme přijeli do Olomouce, a po ní se vrátíme zpět do Horky nad Moravou.

Letní tip:

V horkém létě se můžete osvěžit ve venkovním bazénu Plaveckého stadionu, nebo v přírodním koupališti Poděbrady, které ocení milovníci koupání v přírodě.